• Jana Golubeva, Kristīne Vilcāne I Mentore.lv

5 jautājumi, kas palīdzēs izvairīties no kļūdām, uzsākot biznesu

Updated: Oct 31, 2020

Mēs bieži saskaramies ar izaicinājumu iespēt visu – būt izcilas sievas un mammas, būt veiksmīgas karjerā, gūt prieku no hobijiem un vēl piekopt veselīgu dzīvesveidu. Viens no risinājumiem, kas šo vēlmi padara iespējamu, ir sava hobija pārvēršana biznesā. Tādējādi tas var kļūt par daļu no veiksmīgas karjeras un sniegt gan gandarījumu, gan pašrealizāciju, gan arī finansiālo neatkarību.


Lai jaunais bizness būtu veiksmīgs, svarīgi jau pašā sākumā neuzkāpt uz tipiskajiem ‘grābekļiem’, kas bieži vien noved pie haosa, nenodrošina vēlamos rezultātus, nesakrīt ar izsapņotajām vīzijām un galu galā noved pie motivācijas zuduma. Turklāt tad cieš ne vien karjeras joma, bet arī visas pārējās, jo mūsu enerģija ir pazudusi sajūtā, kad visu dienu kaut ko darām, bet rezultāta nav.

Kāpēc rodas biežākās kļūdas biznesā?

Apkopojot vairāk kā 40 Latvijas uzņēmīgo sieviešu biznesa pieredzi, neatkarīgi no tā vai tās ir jogas nodarbības, rotaļlietu vai sienas dekoru ražošana vai attālinātu konsultāciju sniegšana, kā lielākā problēma izgaismojas nesakārtotas un haotiskas darbības bez noteikta fokusa. Cēlonis šim visbiežāk ir nepārdomāts un nepielāgots savai situācijai biznesa modelis un mērķu plāns.



1. Vai Tavs mērķis ir skaidrs?


Ja biznesa mērķis nav nodefinēts precīzi un pārdomāti, ņemot vērā savas iespējas, savu piedāvājumu, situāciju tirgū, tas nav izmērāms un konkrēts laikā, nav iespējams arī noteikt konkrētas darbības, kas jāveic, lai to sasniegtu. Tas ir līdzīgi kā doties no punkta A, bet nezināt, kur atrodas punkts B, tomēr cerēt, ka ejam pareizā virzienā. Reizēm ir neskaidrs ne vien mērķis, bet arī motivācija, kāpēc to vēlamies sasniegt. Šis ir milzīgs enerģijas resurss, bez kura ļoti ātri izsmelsim savas rezerves, ja kaut kas neies tik gludi kā plānots


2. Vai Tavs biznesa modelis ir efektīvs?

Reizēm esam tik ļoti aizrāvušās ar savu hobiju vai biznesa ideju, ka aizmirstam par savu mērķauditoriju. Kas ir mūsu mērķauditorija, vai arī viņiem mūsu piedāvājums šķiet saistošs un vērtīgs, vai viņi par to gatavi maksāt, vai tas sakrīt ar mūsu plāniem par ieņēmumiem?

Šie ir jautājumi, uz kuriem bieži jaunās uzņēmējas nevar konkrēti atbildēt un šeit, savukārt, nāk prātā salīdzinājums ar mēģinājumu iešaut vienu bultu vairākos mērķos. Visdrīzāk trāpīsim ne tur, ne tur…


3. Vai Tavu darbu plānošana ir strukturēta?


Šeit visbiežāk nonākam divos grāvjos – vai nu mēģinām jauno lomu iespiest jau esošajā piesātinātajā ikdienas dzīvē, nemēģinot to pārkārtot un pielāgot, līdz ar to jaunajam biznesam pieslēdzamies periodiski un nepietiekami. Šādā situācijā uz rezultātiem diez vai varam cerēt. Vai arī azartiski ķeramies klāt jaunā biznesa attīstīšanai, ziedojot savu miegu, atpūtu, nodarbes, kas uzlādē un reizēm arī laiku ģimenei. Šeit rezultāti biznesā, iespējams, neizpaliks, bet cietīs viss pārējais, kas var novest pie izdegšanas un nepieciešamības glābt visu novārtā atstāto.

4. Vai Tava komunikācija ar klientiem ir skaidra?

Mūsdienu strauji mainīgā sociālā vide nepieļauj haotisku, neregulāru komunikāciju ar saviem pircējiem. Pret tiem jāizturas līdzīgi kā pret savu ģimeni,  kura prasa uzmanību regulāri. Nedalīta uzmanība katru dienu kaut dažas minūtes ļaus izvairīties no attiecību problēmām un to ilgstošas risināšanas vēlāk. Tāpat arī  ar uzmanību mūsu mērķauditorijai, regulāra komunikācija ļaus ietaupīt līdzekļus uz milzīgām kampaņām, kuras bieži vien jaunās uzņēmējas nemaz nevar atļauties.

5. Vai Tavi pārdošanas kanāli ir atbilstoši?


Šajā posmā visbiežākā kļūda ir vēlme visu izdarīt pašai – izveidot pārdošanas kanālu, piemēram, mājas lapu vai Etsy veikalu, sakonfigurēt atslēgvārdus, sarakstīt uzrunājošus mājas lapas tekstus, izveidot pārdodošu struktūru. Ja vēlme ir sagatavot tiešām pārdotspējīgu kanālu, nežēlo laiku konsultācijai ar speciālistu, kurš ir veltījis gadus, lai konkrēto kanālu izpētītu, kurš ir uzkāpis uz neskaitāmiem ‘grābekļiem’ un nonācis līdz pierādāmiem rezultātiem. Šis ceļš būs daudz efektīvāks un ietaupīs gan laiku, gan naudu.  


Kā Tu vari izvairīties no kļūdām, uzsākot biznesu?

Ieplāno laiku sava biznesa modeļa auditam. Soli pa solim iedziļinies katrā no iepriekš minētajiem posmiem. Nebaidies lūgt padomu, ja kādā no tiem pietrūkst zināšanas vai pieredze. Ar piemērotu atbalstu ceļš būs daudz ātrāks un efektīvāks. Meklē savu mentori, kas palīdzēs ietaupīt gan laiku, gan naudu, nodrošinās tevi ar pārbaudītiem instrumentiem, parādīs īsceļus un aizvedīs līdz mērķim!



Kā Tu pati vari izveidot skaidru mērķu plānu un biznesa modeli?

Ja biznesa rezultāti nesakrīt ar mērķiem un ikdienas darbos iezogas haoss, piesakies bezmaksas konsultācijai un saņem  vērtējumu, cik efektīvs ir Tavs biznesa modelis un ikdienas darbu plānošanas pieeja.


Piesakies >>

logo_full_transparent_mentorelv.png

Pieseko praktiskiem

biznesa padomiem 

  • Facebook
  • Instagram

 

mentore.ecom @gmail.com

Rīga, Latvija

Konsultācijas par e-komerciju I Kā attīstīt biznesa ideju I Kā sākt pārdot internetā I Kā uzlabot e-veikala pārdošanu I Kā plānot mārketingu un uzrunāt klientus

Praktiski padomi, kā hobiju pārvērst par komerciju I  Kā izveidot preču klāstu veiksmīgai pārdošanai I Kā izveidot pelnošu „Etsy” veikalu I Kā izveidot spēcīgu zīmolu

Piesakies bezmaksas konsultācijai I Kā iegūt dzīves līdzsvaru I Kā izveidot pārdotspējīgu mājaslapas saturu I  Kā izveidot efektīvu zīmola vizuālo noformējumu

©2021 Visas tiesības uz saturu un vizualizācijām rezervētas Mentore.lv