top of page
  • Writer's pictureJana Golubeva, Kristīne Vilcāne I Mentore.lv

Kā izveidot pelnošu biznesa modeli? Jā. Tu to vari.

Updated: Oct 12, 2020

Viss sākas ar ideju, kas neliek mieru pat naktī. Tu acīm vaļā izsapņo nākotnes izaicinājumus, sasniegumus un uzvaras. Ja piedzīvo šādas sajūtas, ir laiks saņemt drosmi un veidot savu biznesu.

Kad sāc veidot biznesu, lielos sapņus atstāj iekšējās motivācijas uzturēšanai, toties mērķus un plānus nospraud, ņemot vērā realitāti.

Atrodi īsāko ceļu savu tiecoties uz saviem mērķiem


Lai tālāk noteiktu konkrētas veicamās darbības, svarīgi definēt biznesa mērķi. Turklāt nevis to izdomāt, bet precīzi aprēķināt. Tavam biznesa mērķu plānam jābūt konkrētam, atbilstošam, reāli sasniedzamam, ņemot vērā gan Tavus pieejamos laika un finanšu resursus, gan arī kompetences. Ja to esi paveikusi, Tu esi gatava startēt tālāk!


Kad biznesa potenciāls aprēķināts un Tavs biznesa mērķis definēts, atliek saprast, kā to sasniegt.

Te talkā nāk biznesa modelis, kas ir kā ceļa karte Taviem biznesa mērķiem, tā aizvedīs līdz nospraustajam mērķim un pasargās no nevajadzīgiem grābekļiem.



Kas ir Tava biznesa veiksmes atslēga?

Precīzi izvēlēta auditorija ir atslēga Taviem biznesa panākumiem! Biznesa modelī Tu izveidosi sava klienta precīzu raksturojumu, lai izzinātu iespējamos iemeslus, kāpēc klients pērk Tavu piedāvājumu. Tas ļaus Tev veidot efektīvas mārketinga kampaņas klientu piesaistei.


1. Ko pērk klients? Vērtību.

Gandrīz katram produktam ir savs ideālais klients, kurš būtu gatavs maksāt par vērtību, ko saņem. Definē sava piedāvājuma vērtību savam ideālajam klientam, vai arī radi jaunu. Tādu, kas atrisina klienta vajadzību vislabāk.


2. Ko sagaida pircējs? Individuālu attieksmi.

Dažkārt, mēs mēdzam visus klientus “bāzt vienā maisā”, veidojot vispārīgu piedāvājumu, neskaidri definējot vērtību, kā arī veidojam bezpersoniskas attiecības. Jautāsi, kā lai katram klientam atrod laiku? Atgriezies pie punkta 1, vai tiešām Tev ir jāstrādā ar ikvienu?


3. Kā partneri Tev var palīdzēt? Ar ātrumu, kvalitāti, zināšanām.

Biznesā nav vietas maldiem. Ir laiks sev pateikt, ko Tu spēj pati, bet ko tomēr nē. Vai patiesi vari visu paveikt vienlīdz labi un ātri? Bieži tieši ārējie partneri Tev var palīdzēt izcelties, palielinot efektivitāti un līdz ar to arī iespēju nopelnīt.


4. Kas notiek Tavā maciņā? Krājkase vai caurums.

Dažkārt tik ļoti aizraujamies ar ideju, ka piemirstam, ka katrai mūsu darbībai ir izmaksas. Gadās, ka tās pat aizmirstam ielikt kopējā piedāvājuma cenā. Tas viss ātri vien var novest pie resursu izsīkuma. Ja hobijam mēs naudu tērējam īpaši nerēķinot, tad biznesā būtu jābūt pilnīgi pretēji, skaidri jāapzinās pilnīgi visas izmaksas un jāiekļauj tās cenā.

5. Kurš ir īsākais ceļš pie Tava klienta? Katrai mērķauditorijai savs.

Tikpat svarīgi ir izvērtēt savus pārdošanas kanālu pa kuriem visefektīvāk sasniegsi savus klientus un veidosi ieņēmumu plūsmas. Dažādām auditorijām jāmanto dažādi kanāli - pārdošanu klātienē, interneta vidē, izmantojot partnerības, Etsy platformā u.c. Tas ļaus ātrāk sasniegt mērķauditoriju un diversificēt riskus.


Velti 20 minūtes un izveido efektīvu biznesa modeli!


Protams, vienmēr var pētīt karti, zīmēt maršrutu un doties dabā to pārbaudīt, bet ātrāk un efektīvāk būs izmantot jau gatavu un pārbaudītu maršrutu, kas pilnīgi noteikti novedīs vēlamajā galamērķī.

Tāpat arī biznesa modeli vari mēģināt salikt pašrocīgi, bet ātrāk un efektīvāk būs izmantot

pieredzējušu mentoru atbalstu un īpaši izstrādātu metodiku, kas ļaus nonākt līdz pelnoša biznesa modeļa vīzijai. Tu saņemsi viegli aizpildāmas darba lapas, individuālu atgriezenisko saiti par savu pašreizējo situāciju, kā arī spēju šīs zināšanas pielietot esošajai biznesa idejai un visām citām idejām, kas sekos.

Vairumam tradicionāli zināmo biznesa plānu parasti izstrādā mēnešiem ilgi, bet biznesa modelis konkrētā struktūrā un bez liekvārdības ļauj definēt visu nepieciešamo vien 5 dienās, katru dienu veltot vien 20 minūtes.

Piekritīsi taču, ka pie mūsu aizņemtības un vēlmes būt ne vien uzņēmējām, bet arī mammām un sievietēm, šis ir labs solījums, vai ne?

Tu uzskatāmi sašaurināsi savas biznesa idejas un virzienus, lai nonāktu pie konkrētības.

Biznesa modelis ļaus saskatīt lielo bildi, lai Tu pārredzi savu maršrutu no putna lidojuma.


Piesakies >>

99 views0 comments
bottom of page